keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Ajatus miehen tiellä pitää


 
Tänään
joitain
Matti A. Pitkäsen
ajatuksia
Päivää kiitän, yötä ylistän-kirjasta,
olkaa hyvät!
 
"Kahvitauolla mieleeni valahti sävähdyttävä
välimatkan tunne:
mistä nämä ihmiset, miten minä tänne?
Hyviä työkavereita kaikki,
ja kuitenkin mietin, olisinko itse valinnut nämä ihmiset,
ellei yhteinen työ olisi tuonut meitä
samaan kahvipöytään.."
 


 
"Mikä on ihmisen paras ikä?
 
Olen hellittänyt itsestäni,
avannut molemmat käteni
ihmisen, Salaisuuden edessä.
 
Ihmisen paras ikä on nyt, aina nyt."
 


 
"Vasta nyt alan nähdä itseni
lapsena
joka minä kerran olin;
siitä nousee kaikki hyvä ja uusi minun elämääni.
 
Mitä minulle on tapahtunut,
mitä minulle on tehty, kun olen tällainen...
katselen lapsuuskuviani usein
ja vanhojen sukulaisten muistot minusta,
muistot minusta lapsena ovat oudosti kiihdyttäviä:
sellainen haluan vielä kerran olla!
 
Lapsena aamusta Aamuun.
 

 
"Minä olen ihminen vahvimmillani.
Minussa on nyt ne tiedon ja kokemuksen kerrostumat,
joista elämä versoo.
Minä luon ja synnytän elämää,
kannatan voimillani vaistoillani lahjoillani
veromarkoillani
rakkaudellani hellyydelläni kovuudellani
koko tätä olemassaoloa.
Ilman minua maailmat sortuvat.
Tiedän paikkani, tiedän arvoni,
pidän pääni pystyssä, kaikissa tuulissa.
 
Tulee ilta, mutta päivä on ollut ihana.
Päivää kiitän.
Tulee yö, mutta päivä on ollut ihana.
Yötä ylistän."


Sateinen keskiviikko raikastaa.
Ja huomenna poutaa,
eikö vaan!

Terkkuja keskiviikkoonne!


2 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Tässä oli paljon hyviä, jotka pistää ajattelemaaan....

Valoa ja iloa päivään!

kamomilla kirjoitti...

Elisa, kiva jos löysit täältä jotain.:)

Iloa sinunkin päivääsi ja toivottavasti pian sitä aurinkoakin.! Meillä ainakin vielä ropisee minkä kerkiää.;)