tiistai 1. tammikuuta 2013

Ensimmäisenä

 
 
Hyvää alkanutta
uutta vuotta 2013
hyvät blogi-ystävät!
 
Vuoden ensimmäinen päivä
tuntuu joka vuosi
jännittävältä,
mutta pian ei uutuutta enää
huomaakaan,
vaan uusi vuosi lähtee
soljumaan eteenpäin
 kuin kaikki olisi
kuten aina ennenkin.
 
Niinhän se on,
mutta toisaalta
edessä on kuitenkin täysin uusi puhdas
kirjoittamaton vuosi.
Kyllähän ihminen tarvitsee
 sellaisen hetken
ja tunteen.
 
Ajan virtaan ja vauhtiin
tekee poikkeus aina terää.
Suvantohetket
 ja taakseen katsominen
kuuluvat asiaan,
kun ollaan jonkin uuden asian kynnyksellä.
 
 
 
 
Suurella uteliaisuudella ja
mielenkiinnolla odotan,
mitä tämä vuosi
tuokaan tullessaan.
 
Otan sen vastaan
seuraavilla sanoilla.
 
 
 
 
Uskallan katsoa itseäni
 
Minä uskallan olla se ihminen,
joka olen:
keskeneräinen,
mutta kuitenkin onnellinen,
oudon edessä epävarma
ja kuitenkin tiedonhaluinen,
joskus ratkaisujen edessä pelokas,
hämmentynyt
ajatusten paljouden keskellä,
ja kuitenkin
myös pienistä yksityiskohdista
haltioitunut.
 
Vielä paljon muutakin minä olen,
jotain, mitä ei aina osaa kuvailla.
 
Minä uskallan katsoa itseäni,
rakastaa itseäni
sellaisena kuin olen.
Ja antaa myös muiden nähdä minut tällaisena,
rakastetaan minua sitten tai ei.
 
(Ulrich Schaffer)
 
 


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana ajatus, että vuosi on edessä kuin kirjoittamaton arkki - siitä on tosiaan hyvä lähteä!!!

Ihanaa kuluvaa vuotta!

Hanna(-Maija)

Mirka kirjoitti...

Uuden vuoden alku on jotenkin aina yhtä ihana: on varovaisia toiveita ja lupauksia uusista aluista, vaikka kaikki lopulta olisikin samoin kuin aiemminkin. Silti sellainen pysähtyminen itsensä eteen tekee hyvää.

Mun tartee vielä miettiä, mikä teemavuosi mulla voisi olla edessä. Kaikki aika on mennyt uhmaisen Kolmeveen kanssa painimiseen, että en ole ehtinyt oikein henkistellä vielä... ;)

Anonyymi kirjoitti...

Oikein hyvää vuoden aloitusta sinne! Kiitos tuosta runosta! Hienon olit löytänyt, juuri upposi täydellisesti :) t. Marianne

kamomilla kirjoitti...

Hanna(-Maija) Ihanaa alkanutta vuotta sinullekin! Nyt vaan sitä puhdasta arkkia täyttelemään, ja harkiten, mutta luottaen.;)

Mirka, taidan tietää mikä vois olla sulle nyt se teemavuosi. Ainakin mitä juuri kävin lukaisemassa uusimman postauksesi. Samoilla linjoilla minä myös itseni kanssa.;)

Marianne, eiks vaan, kiva jos tykkäsit ja osui sopivasti. Ihanaa alkanutta vuotta sinullekin<3